Senin, 27 April 2015

GARAM sebagai OBAT




Kiriman dari NURUL I. WIDOYOKO, Jakarta:

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Sebaik-baik LAUK adalah GARAM" (Al-Baihaqi)

Garam bukanlah penyebab penyakit, malah obat yang paling mujarab SEANDAINYA diambil dengan cara yang betul.

GARAM TIDAK BOLEH DIMASAK ! Kesalahan kita (kebanyakan orang Melayu) ialah kita memasak garam iaitu memasukkan garam kedalam masakan ketika minyak sedang MENDIDIH/PANAS. Ia akan menyebabkan garam menjadi racun/toksik... Garam, bahasa saintifiknya adalah sodium.
Jika garam dimasak dengan cara diatas, ia akan menyebabkannya ber-asid dan membahayakan kesehatan serta mengundang pelbagai penyakit.

Cara yang betul penggunaan garam:
Manfaat Pertama: - Masaklah makanan yang ingin dimasak sehingga selesai. Contohnya: Kare Ikan - Kemudian masukkan garam dalam masakan tadi serta campurkan apabila airnya berangsur hangat. - Aduk air garam dan tuangkan kedalam kuah.

Manfaat kedua: - Masak makanan tanpa garam ! - Selagi makan, sediakan semangkuk garam dan taburkan diatas makanan yang ingin dimakan mengikut tahap selera masing2.

"Banyak amalan yang dilakukan oleh para Salafussoleh ialah dengan mengambil garam sebelum memulai makan " - Ia bertindak sebagai pembuka selera dan juga sebagai mineral bagi badan.

GARAM IALAH MINERAL!!
- Kelebihannya antara lain ialah: * mengobati LEBIH dari 70 penyakit serta seseorang itu tidak akan mati dalam keadaan mati mendadak.

Sebarkan sekiranya anda ingin semua orang menjadi sehat.
!! -dr Ust.Ihsan Mohamad (Imam Muda MBA)
.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar